10 foods that are good for pregnant women during pregnancy

It is not necessary to follow a strict diet, it is important that mothers maintain a nutritious diet with good foods for pregnant women to ensure their health and help their fetus develop comprehensively.

 
 

1. Red meat - Food is good for pregnant women 

 
Red meats such as pork, beef, and poultry are rich in iron, B vitamins and especially protein. These are essential nutrients for the development of the fetal nervous system and tissue, and at the same time help mothers reduce symptoms of morning sickness, reduce the risk of premature birth, low birth weight babies. 
 

2. Cereals - Rich in fiber and vitamins of group B

 
The abundant fiber present in the cereals will help dispel phobias of constipation and digestive problems during pregnancy. In addition, because it contains very few calories but is rich in carbohydrates, adding grains such as oats, brown rice ... to the diet will help mothers have lots of energy and full of vitality. 
 

3. Green leafy vegetables and fruits - Food is good for pregnant women to help "eliminate" digestive problems

 
Green vegetables and fruits contain a lot of fiber, antioxidants, minerals and vitamin A, specifically beta-carotene. In addition to helping mothers to reduce anxiety about digestive problems, with the abundant amount of folic acid , more fruits and vegetables will limit the risk of birth defects in the fetus.
 

4. Milk for pregnant women is rich in DHA and Choline

 
Sữa là thực phẩm không thể thiếu trong chế độ dinh dưỡng của mẹ bầu. Trong suốt thai kỳ, mẹ uống nhiều sữa giàu DHA và các dưỡng chất như choline, i ốt, vitamin B12, vitamin D, protein….  sẽ rất có lợi cho sự phát triển trí thông minh và cảm xúc của bé ngay từ trong bụng mẹ. Chỉ với 2 - 3 ly sữa công thức giàu dưỡng chất mỗi ngày là bạn đã có thể cung cấp đầy đủ dưỡng chất cần thiết cho mẹ và bé yêu.
 

5. Trứng - Thực phẩm tốt cho bà bầu giúp ngăn ngừa dị tật ống thần kinh

 
Trứng chứa rất nhiều sắt, axit folic, protein và choline... giúp giảm thiểu nguy cơ khuyết tật ống thần kinh ở thai nhi. Mỗi tuần, mẹ có thể thêm vào thực đơn từ 3 - 4 quả trứng, việc này không chỉ có lợi cho sức khỏe của mẹ mà còn đảm bảo sự phát triển trí não thai nhi.
 

6. Nước cam - Giàu Kali, Vitamin C và Axit Folic

 
Kali, vitamin C trong nước cam có thể giúp đẩy mạnh quá trình trao đổi chất và tăng sức đề kháng cho cơ thể. Ngoài ra, vitamin C còn giúp mẹ tránh được các triệu chứng cảm lạnh và giúp xương của bé chắc khỏe hơn.
 

7. Chuối - Giải pháp cho những cơn ốm nghén

 
Chuối rất giàu kali, vitamin B6, tryptophan và potassium, trong đó kali và tinh bột có thể mang đến nguồn năng lượng dồi dào để mẹ tỉnh táo, xua tan mỏi mệt cũng như lấp đầy dạ dày, giảm thiểu cảm giác buồn nôn. 
 

8. Cá hồi - Giúp bé thông minh và phát triển vượt trội

 
Salmon is very good food for your baby's brain development. Salmon is rich in omega-3, a substance that has been shown to aid motor skills and the development of the baby's nervous system after birth.
 

9. Almonds - Good for the development of the fetal nervous system

 
Almonds contain essential fats such as omega-3s, protein, fiber, magnesium and minerals. The amount of magnesium in almonds also helps to minimize the risk of preterm birth and support the development of the baby's nervous system.
 

10. Nuts and beans - Good food for pregnant women

 
These are very rich in protein, iron, fiber, folic acid, calcium and especially zinc. Adding nuts and beans to the diet will help increase the mother's energy, make pregnancy easier, and reduce the risk of the baby being born at low birth weight.